Perkara-perkara 6 yang perlu anda ketahui tentang Xbox One X: menimbulkan konsol kompleks

Konsol terbaru Microsoft, Xbox One X yang hampir-hyped, hampir kepada kami. Sekiranya anda tidak memeriksa kami semakan penuh konsol baru, maka kami benar-benar mencadangkan anda melakukannya sekarang - ia adalah binatang yang kompleks.

Terdapat banyak perkara yang perlu diambil dengan konsol baru, dan ia juga merupakan sebahagian daripada perkakasan permainan rumit untuk mencuba dan menerangkan. Seperti yang PS4 Pro, ia tidak akan mempunyai permainan eksklusif, tetapi sebaliknya ia akan mempunyai permainan yang 'ditingkatkan' untuk perkakasan baru.

Seolah-olah itu tidak cukup rumit, sifat tambahan ini berbeza-beza berdasarkan permainan-oleh-permainan, dan sesetengah permainan bahkan memberi anda beberapa pilihan tentang bagaimana anda mahu mereka menggunakan tenaga kuda tambahan yang disediakan oleh konsol.

Kami telah menyusun senarai enam perkara teratas yang anda perlu tahu untuk mendapatkan anda untuk mempercepatkan dengan konsol baharu secepat mungkin.

1. HDR, 4K dan 60fps adalah maksimum, bukan standard

Mungkin perkara yang paling penting untuk menyedari tentang konsol baru adalah bahawa walaupun Microsoft telah bersusah payah untuk menerangkan perkakasan baru sebagai mampu 4K di 60fps dengan visual HDR, ini adalah maksimum yang dapat dicapai, dan ini tidak akan disokong oleh semua permainan.

Forza Motorsport 7 dan Assassin's Creed Origins akan menyokong peningkatan prestasi penuh termasuk resolusi 4K, HDR, dan 60fps, tetapi patch Halo 5 akan mempunyai permainan yang diberikan di 4K tanpa HDR (permainan asal berlari di 60fps sudah, jadi tidak ada peningkatan di sana). Sementara itu, pengeluaran ReCore tahun lepas akan ditingkatkan dengan sokongan HDR, tetapi tidak ada perkataan 4K.

Perkara menjadi lebih rumit dengan beberapa permainan yang membolehkan anda memilih pilihan grafik anda sendiri. Middle Earth: Shadow of War membolehkan anda memilih sama ada anda mahu memaksa resolusi maksimumnya (yang, menurut Digital Foundry, adalah 3520 × 1980 - bukan 4K 3840 × 2160) atau sama ada anda mahu resolusi untuk naik dan turun untuk mengekalkan framerate yang konsisten.

Perkara menjadi lebih rumit dengan Rise of the Tomb Raider, yang membolehkan anda memilih antara tiga pilihan prestasi berbeza. Resit 4K asal mengutamakan resolusi pada perbelanjaan prestasi, Kadar Tinggi Frame meninggalkan permainan di 1080p tetapi memberikan anda tekstur resolusi tinggi, dan Enriched 4K nampaknya membenarkan resolusi untuk skala untuk mengekalkan tahap prestasi yang konsisten. Ketiga mod ini mempunyai HDR, tetapi tidak ada yang membolehkan permainan dijalankan di 60fps.

Belum lagi? Kami bertaruh anda.

Ini lebih awal dalam kitaran hayatnya, sukar untuk mengatakan mod mana yang akan menjadi yang paling biasa, tetapi pada masa sekarang nampaknya para pemaju mengambil tafsiran liberal tentang apa sebenarnya 'Xbox One X enhanced' sebenarnya.

Sudah tentu, bukan setiap permainan sebenarnya akan menjadi Xbox One X dipertingkatkan di tempat pertama sejak ...

2. Menyokong Xbox One X adalah sepenuhnya pilihan untuk pemaju

Setelah menjadi pesaing langsung selama bertahun-tahun, hanya semulajadi bahawa Sony dan Microsoft telah mula kelihatan sangat mirip. Microsoft memperkenalkan Pencapaian, jadi Sony mengeluarkan Trophies, Microsoft meminta pemain membayar untuk bermain permainan dalam talian, dan kini begitu juga Sony. Senarai terus dan seterusnya.

Tetapi apabila datang kepada konsol separuh langkah baru mereka, kedua-dua pemain memang sangat berbeza.

Sony telah sangat jelas dari awal bahawa pemaju perlu menyokong PS4 Pro jika mereka mahu melepaskan permainan pada PS4. Itu tidak bermakna setiap perlawanan terpaksa dipamerkan di 4K asli, tetapi mereka semua harus dapat menyokong perkakasan baru dalam beberapa fesyen.

Sementara itu, Microsoft juga lebih lembut. Bagi pihaknya, ia melihat menyokong Xbox One X sebagai pilihan bagi pemaju, yang bermaksud bahawa walaupun mereka mungkin berusaha keras untuk menyokong loceng tambahan dan wisel Xbox One X, mereka mungkin hanya akan melepaskan Xbox standard Satu permainan.

Sekali lagi, sukar untuk mengatakan apa kesannya dalam jangka masa panjang. Pemaju mungkin melompat peluang untuk dapat memasarkan permainan mereka sebagai 'Xbox One X dipertingkatkan', dan mudah untuk menjual permainan yang kelihatan lebih baik.

Tetapi bagi banyak pemaju yang lebih kecil usaha dan perbelanjaan tambahan mungkin berakhir tidak semestinya usaha, terutama ketika asas pemasangan untuk Xbox One X masih kecil berbanding dengan jumlah Xbox Ones (yang mereka sendiri pucat bermakna kepada jumlah PS4 dalam liar).

Ini sememangnya menjadikannya lebih sukar untuk bersenam jika X bernilai wang anda sekarang terutama sejak ...

Xbox One S kini konsol Xbox One de facto 'de facto'

3. Anda tidak memerlukan X untuk mendapatkan banyak ciri yang paling menarik

Yang mengejutkan walaupun mungkin, banyak ciri-ciri konsol $ 500 ini boleh didapati pada tahun lalu Xbox One S, yang dijual sebulan separuh harga.

Sekarang, untuk menjadi jelas, ciri utama 4K tidak tersedia pada konsol yang lebih murah, yang tidak mengejutkan memandangkan perbezaan besar kuasa antara kedua-dua mesin. Tetapi membeli diri anda konsol yang lebih murah masih menjadi pemain Ultra HD Blu-ray dan juga HDR dan Dolby Atmos.

Tangkapan, tentu saja, adalah ciri-ciri ini hanya tersedia dalam permainan tertentu (adakah anda perasan tema yang sedang berjalan di sini lagi?). Gear of War 4 akan menyokong kedua-duanya, dan Forza Motorsport 7 dan Forza Horizon 3 menyokong HDR.

Walau bagaimanapun, sementara sifat tambahan yang jelas mungkin tidak dapat diterangkan, ini bukan semua azab dan kesakitan sejak ...

4. Permainan yang tidak dipertingkatkan masih akan bermain lebih baik

Walaupun permainan tidak menerima patch Xbox One X, ia masih akan bermain lebih baik pada konsol baru, tuntutan Microsoft.

Data itu pasti memihak kepada yang satu ini. Untuk pemula kelajuan pemacu cakera keras pada konsol baru adalah lebih cepat (50% lebih cepat mengikut Microsoft), yang sepatutnya menghasilkan masa beban lebih pantas.

Tetapi Microsoft pergi lebih jauh lagi dengan tuntutannya. Kerana kuasa yang meningkat di dalam konsol, ia mengatakan bahawa penapisan tekstur akan bertambah baik, framerates akan lebih stabil dan resolusi dinamik akan lebih tinggi.

Logik ini pasti berfungsi. Banyak permainan di Xbox One menggunakan resolusi yang akan turun secara dinamik semasa tempoh permainan yang sengit. Sekiranya konsol mempunyai kuasa yang lebih besar, ia akan menjadi tidak masuk akal bahawa titisan ini tidak lagi diperlukan dan oleh itu tidak digunakan.

Tuntutannya mengenai framerates juga mempunyai keutamaan. Apabila Xbox One S dilancarkan tahun lepas, analisis dari Digital Foundry mendapati bahawa permainan mengalami banyak peningkatan prestasi 9fps pada perkakasan baru.

Kami masih belum melihat apa-apa data keras untuk menyokong tuntutan ini pada perkakasan baru, tetapi logik di belakangnya, digabungkan dengan rekod jejak Microsoft, menyebabkan harapan.

Walaupun secara teorinya kami suka setiap permainan untuk menerima patch tambahan Xbox One X, sebenarnya kami akan menjadi ok jika beberapa kegemaran kami tidak sejak ...

5. Xbox One X patch sangat hebat!

Seperti yang kita telah berpindah dari cakera fizikal, jumlah ruang yang diambil oleh permainan purata anda telah melambung, dan tidak ada tempat yang lebih jelas daripada dengan Xbox One X, di mana petunjuk awal adalah bahawa muat turun permainan biasa akan menjadi sangat besar.

Xbox One X patch untuk Gears of War 4, sebagai contoh, membawa jumlah muat turun permainan sehingga 103.11GB kekalahan. Sementara itu, walaupun pra-tampalan, jumlah muat turun Halo 5 adalah 98.26GB pada sistem kami, dan dengan aset tambahan 4K ini hanya akan meningkat, meskipun beberapa teknik baru pintar yang digunakan oleh Microsoft.

Xbox One X hanya tersedia dengan pemacu keras 1TB, yang bermaksud jika trend ini berterusan, anda akan dapat menyimpan lebih kurang jumlah permainan 10, yang tidak banyak jika anda ingin mempunyai beberapa permainan berbilang pemain untuk tangan untuk melompat kembali ke dalam sesekali.

Ya, Microsoft mendayakan keupayaan untuk konsol untuk memasang dan menjalankan permainan dari cakera keras luaran sejak 2014, tetapi apabila anda membelanjakan $ 500 pada konsol baru ini adalah persepakatan kecil.

Sekali lagi dari kebimbangan angkasa, muat turun besar ini juga akan mengambil masa untuk dipasang pada semua tetapi sambungan Internet yang paling cepat.

Anda boleh mengelakkan kesakitan dengan memuat turun patch 4K yang ada pada One S anda (menggunakan pilihan dalam menu 'Cadangan dan Pindah' ​​dalam Tetapan) yang kemudiannya akan dipindahkan ke konsol baru anda apabila ia tiba menggunakan pemacu keras luaran.

Oh, dan satu perkara terakhir ...

6. VR masih belum diketahui sepenuhnya pada konsol ini

Apabila Microsoft mula-mula mengumumkan Xbox One X (kemudian diberi nama 'Project Scorpio'), ia berminat untuk menekankan bahawa konsol ini akan mempunyai daya kuda grafik yang mencukupi untuk mengendalikan realiti maya.

Walau bagaimanapun, sejak pembentangan itu di E3 2016, syarikat itu telah hampir hampir senyap pada topik tersebut, menjimatkan Windows 10alat dengar realiti campuran akan datang ke platform pada suatu ketika di 2018.

Bagi bahagian Microsoft, ia masih berminat untuk menekankan bahawa ia melihat realiti maya sebagai bahagian utama masa depannya, tetapi ketika ditanya jurucakap jika 'masa depan' itu bermakna Xbox One secara khusus, respons tidak akan datang.

Adakah dunia bersedia untuk konsol 4K?

Walaupun kami bermaksud panduan ini untuk menggariskan semua yang anda perlu ketahui tentang konsol baru, kebenarannya adalah banyak perkara yang mustahil untuk mengukur pada tahap ini tentang jumlah sokongan konsol yang akan diterima.

Ia juga mungkin kita melihat sebahagian kecil daripada apa yang mampu sebagai permainan lama yang tidak pernah direka untuk itu dipasang untuk mengambil kesempatan daripada loceng dan wiselnya.

Sebaliknya, pada masa hadapan, mungkin kita akan melihat permainan yang dibangunkan dengan Xbox One X dalam fikiran, dan mereka akan menggunakan lebih banyak kuasa.

Terdapat juga masalah kelajuan internet yang, walaupun di luar kawalan Microsoft, mempersembahkan imbuhan berlebihan antara aset resolusi tinggi dan mampu memainkan permainan baru pada masa yang baik.

Dalam beberapa cara ia merasakan dunia tidak cukup bersedia untuk konsol 4K. Pemaju tidak bersedia untuk memanfaatkannya, kelajuan muat turun tidak cukup laju, dan cakera keras kapasiti yang besar tidak cukup murah untuk menangani semua data itu.

Dengan TV 4K pada puncaknya menjadi benar-benar arus perdana kami pasti akan melihat konsol 4K asli pada satu ketika, persoalannya adalah sama ada konsol Microsoft terlalu awal.

Penentangan masa depan bukanlah perkara yang buruk, tetapi masa depan-bukti terlalu keras dan terlalu awal dan anda mempunyai sekeping perkakasan seperti Dreamcast, yang tidak dapat memanfaatkan berbilang pemain dalam talian yang hebat itu kerana kelajuan internet tidak siap untuk menyokongnya.

Kami tidak akan tahu pasti sehingga lebih banyak permainan Xbox One X yang semakin meningkat menjadi pengguna untuk mencuba sendiri tetapi, sekurang-kurangnya sekurang-kurangnya, Xbox One X adalah konsol rumit untuk diketepikan.

Source

Sila tinggalkan balasan anda

Laman web ini menggunakan Akismet untuk mengurangkan spam. Ketahui bagaimana data komen anda diproses.