Mengapa Adobe Illustrator Terbuka Sebarang Fail Sebagai Kanvas Kosong Putih

Adobe Illustrator adalah editor fail vektor, menyokong pelbagai jenis format fail vektor. Salah satu format vektor yang paling umum ia menyokong adalah.PDF. Bergantung pada kandungan di dalam fail PDF, anda boleh membukanya dalam Adobe Illustrator dan melihat 'sumber' kandungan dalam bentuk vektor.

Seorang pereka boleh menyimpan kandungan mentah dalam .pdf melalui Illustrator, dan biasa penonton pdf hanya akan melihat kanvas yang kelihatan di mana dengan Illustrator anda dapat melihat kandungan di luar ruang yang kelihatan. Pada suatu ketika, apabila membuka fail .pdf, Adobe Illustrator akan menunjukkan kanvas putih kosong, walaupun anda dapat melihat dengan jelas dari lapisan sampingan atau lakaran kecil lain fail yang dihasilkan tetapi tidak dapat dilihat.

Jika ini berlaku kepada anda, kemungkinan GPU anda tidak serasi dengan versi Adobe Illustrator. Pergi ke Edit > keutamaan > Prestasi GPU. Abaikan mesej yang mengatakan "GPU yang Serasi dikesan." Dan nyahtandakan "Prestasi GPU".

Anda mungkin perlu memulakan semula Adobe Illustrator. Sekarang cuba buka fail .pdf sekali lagi dalam Illustrator dengan prestasi GPU dilumpuhkan, ia seharusnya memuatkan fail dengan betul sekarang.

Beri cubaan ini jika anda juga mengalami masalah seperti ini dengan fail .ai atau .pdf anda.

Source

Tinggalkan Komen

Laman web ini menggunakan Akismet untuk mengurangkan spam. Ketahui bagaimana data komen anda diproses.