Apple Mengingatkan Pemaju Mengenai Keperluan 64-Bit untuk iOS dan Mac Apps, Siaran Transkrip WWDC 2017

Apple hari ini mengemas kini laman berita pemaju untuk mengingatkan pemaju tentang keperluan bit 64 untuk kedua-duanya Mac dan iOS aplikasi.

Apple telah menghendaki semua kemas kini aplikasi iOS dan aplikasinya yang baru dihantar ke iOS App Store untuk menyokong 64-bit sejak Jun 2015. Sejak itu, Apple telah mula menghapuskan sokongan untuk aplikasi 32-bit, dan merancang untuk menghentikan sokongan mereka bersama-sama dengan iOS 11.

Walaupun Apple telah menguatkuasakan sokongan 64-bit selama beberapa tahun, masih terdapat beberapa aplikasi iOS yang lebih lama yang belum dikemas kini sejak 2015 tetapi masih digunakan. Apabila cuba membuka aplikasi 32-bit pada iOS 11, ia tidak akan berjalan dan pengguna akan melihat pop timbul yang mengatakan "Pembangun aplikasi ini perlu mengemaskinikannya untuk berfungsi dengan iOS 11."

Sebagai peringatan, aplikasi iOS dan kemas kini iOS yang dikemukakan ke App Store mesti menyokong 64-bit. Sokongan untuk aplikasi 32-bit tidak tersedia di iOS 11 dan semua aplikasi 32-bit yang dipasang sebelum ini pada peranti pengguna tidak akan dilancarkan. Jika anda tidak mengemas kini apl anda di App Store untuk menyokong 64-bit, kami mengesyorkan menghantar kemas kini supaya pengguna anda dapat terus menjalankan aplikasi anda pada iOS 11, yang akan berada di tangan ratusan juta pelanggan jatuh ini .

Di WWDC, Apple mengumumkan rancangan untuk memulakan pemisahan aplikasi 32-bit Mac App Store juga. Bermula pada bulan Januari dari 2018, Apple akan memerlukan semua aplikasi Mac baru dihantar ke Mac App Store untuk menyokong 64-bit, dan semua aplikasi yang sedia ada mesti melaksanakan sokongan pada Jun 2018. Menurut Apple, macOS High Sierra akan menjadi versi terakhir macOS yang akan menyokong aplikasi 32-bit "tanpa kompromi."

Di WWDC 2017, kami mengumumkan aplikasi baharu yang diserahkan kepada Mac App Store mesti menyokong 64-bit bermula Januari 2018, dan kemas kini aplikasi Mac dan aplikasi sedia ada mesti menyokong 64-bit bermula Jun 2018. Jika anda mengedarkan apl anda di luar Mac App Store, kami sangat mengesyorkan pengedaran binari 64-bit untuk memastikan pengguna anda dapat terus menjalankan aplikasi anda pada versi macOS yang akan datang. macOS High Sierra akan menjadi pembebasan macOS terakhir untuk menyokong aplikasi 32-bit tanpa kompromi.

Apabila mengakhiri aplikasi 32-bit pada peranti iOS, Apple memberi kedua-dua pengguna akhir dan pemaju pemberitahuan yang mencukupi dan beberapa amaran, dan syarikat itu merancang untuk mengikuti jalan yang sama kerana memulangkan aplikasi Mac 32-bit.

Bersama dengan mengingatkan pemaju mengenai keperluan aplikasinya, Apple hari ini juga mengumumkan ketersediaan transkrip untuk semua video WWDC 2017, memudahkan pengguna untuk mencari dan berkongsi maklumat khusus yang dilindungi pada acara itu. Transkrip boleh dicari dengan kata kunci, dengan kata kunci yang dikaitkan dengan waktu tertentu ketika mereka disebutkan.

Apple video sesi meliputi pelbagai topik, termasuk Core ML, ARKit, Metal 2, Seret dan Drop, Swift, Touch Bar, CareKit, tvOS, dan banyak lagi.

Source

Sila tinggalkan balasan anda

Laman web ini menggunakan Akismet untuk mengurangkan spam. Ketahui bagaimana data komen anda diproses.