Facebook mengambil langkah lain untuk melawan akaun palsu, akan memerlukan Aadhar semasa mendaftar

Sekiranya anda tinggal di India maka anda pasti mendengar tentang Aadhar dan untuk orang lain, ia adalah sesuatu yang serupa dengan Nombor Keselamatan Sosial. Kerajaan India telah mengambil langkah untuk tahun ini untuk menjadikan Aadhar sebagai langkah pengenalpastian mandatori bagi warganegara India. Dari menghubungkan Aadhar dengan Akaun Bank untuk menyambungkan kad SIM anda dengan Aadhar, Kerajaan telah memastikan setiap identiti yang anda miliki bersambung dengan Aadhar.

Sekarang ia kelihatan seperti Facebook juga mengambil bantuan daripada Aadhar untuk memastikan orang tidak menggunakan ID Palsu di Facebook. Gergasi media sosial telah mengesahkan untuk mengukur langkah untuk memastikan orang menggunakan nama sebenar di Facebook dan menghalang akaun palsu.

Kami mahu memastikan orang boleh menggunakan nama yang mereka kenali di Facebook, dan dengan mudah boleh berhubung dengan rakan dan keluarga. Ini adalah ujian kecil di mana kami menyediakan bahasa tambahan apabila orang mendaftar untuk akaun untuk mengatakan bahawa menggunakan nama pada kad Aadhaar mereka memudahkan rakan untuk mengenali mereka. Ini adalah petua pilihan yang kami uji. Orang tidak perlu memasukkan nama pada kad Aadhaar mereka.

- Facebook

Perlu diingatkan bahawa Facebook tidak meminta dokumen Aadhar atau Aadhar untuk pengesahan. Syarikat itu hanya mencadangkan pengguna memasuki butiran mengikut Kad Aadhar mereka. Ini mungkin menunjukkan bahawa syarikat mungkin merancang untuk menghubungkan Aadhar ke Facebook pada masa akan datang untuk memastikan orang tidak membuat akaun dengan nama palsu.

Kami tidak pasti permainan akhir tetapi ini pasti adalah langkah positif dari Facebook untuk menangani maklumat palsu di rangkaian media sosial. Bagaimana panci ini masih tidak pasti dan kita perlu menunggu dan melihat berapa banyak faedah yang dilakukannya untuk semua orang menggunakan platform.

melalui NDTV.com

Tinggalkan Komen

Laman web ini menggunakan Akismet untuk mengurangkan spam. Ketahui bagaimana data komen anda diproses.