Fortnite Adakah Ditching Google Play Store

Pembuat Fortnite Epic Games boleh bersiap-siap untuk bertarung besar dengan Google. Syarikat hari ini mengumumkan bahawa Fortnite untuk Android akan dilancarkan pada pelancarnya sendiri, bukannya Gedung Google Play. Epic Games akan membuat peluncur Fortnite untuk peranti Android yang tersedia dari laman web rasminya, yang boleh menjadi pengguna kemudian memasang permainan pada peranti Android mereka. Firma itu belum mengumumkan tarikh pelepasan untuk Fortnite di Android, tetapi ia sepatutnya hanya sekitar sudut.

Jadi mengapa sebenarnya Fortnite ditching Store Google Play? Nah, menurut Ketua Pegawai Eksekutif Tim Sweeney, firma itu mahu mempunyai "hubungan langsung" dengan para pelanggannya di platform yang mungkin. Contohnya, bukannya mengedarkan Fortnite melalui Steam, firma itu mempunyai pelancar sendiri pada Windows. Tetapi sebab yang lebih besar di belakang langkah itu boleh dilakukan dengan potongan pendapatan 30 di Google Play Store.

Epic nampaknya tidak terlalu berminat untuk meluluskan 30% hasilnya kepada Google. Firma itu membuat berjuta-juta dari Fortnite merentasi semua platform supaya pemotongan 30 dapat menjadi sebahagian besar pendapatan yang dibuat pada Android. "Cukai kedai persenjataan 30 adalah kos yang tinggi di dunia di mana peratus 70 pemaju permainan mesti meliputi semua kos untuk membangun, mengendalikan, dan menyokong permainan mereka. Terdapat alasan untuk ini di konsol di mana terdapat pelaburan besar dalam perkakasan, yang sering dijual di bawah kos, dan kempen pemasaran dalam perkongsian luas dengan penerbit. "Sweeney memberitahu The Verge.

Itu semua baik, tetapi kemungkinan Google dengan api kembali ke sini. Anda lihat, Fortnite adalah yang paling banyak dibincangkan tentang permainan sekarang, dan ia berkembang pesat baru-baru ini. Permainan ini membuat berjuta-juta dolar untuk Epic, dan digabungkan dengan fakta bahawa permainan berubah dan berubah begitu cepat, Google akan kehilangan besar di sini. Fortnite untuk iOS boleh didapati melalui App Store, tetapi itu kerana Epic tidak mempunyai saluran pengedaran lain pada platform terkunci Apple.

Dan jangan lupa bahawa Google adalah dikhabarkan untuk melabur besar pada konsol permainan. Jadi, ia akan menjadi menarik untuk melihat sama ada Google akan memilih bertempur dengan Epic di sini, atau sama ada ia akan mengekalkan hubungan yang baik untuk masa depan - di mana ia kemungkinan besar mahu Fortnite menjadi salah satu tajuk pelancaran untuk permainannya konsol, memandangkan populariti permainan dikekalkan dalam masa beberapa tahun.

Source

Sila tinggalkan balasan anda

Laman web ini menggunakan Akismet untuk mengurangkan spam. Ketahui bagaimana data komen anda diproses.