Kajian WipEout Omega Collection

22 tahun dari PlayStation asal dan lebih dari lima tahun sejak ansuran terakhir, WipEout masih terasa seperti rasa masa depan. Kapal-karam yang menyapu karang melintasi trek konkrit beralun yang sempurna di bawah pencakar langit futuristik, maneki-nekos 100 dan pulih Tokyo neon; gaya seperti ini tidak pernah keluar dari fesyen.

  • Publisher: Sony Interactive Entertainment
  • pemaju: Kacang Clever / Sony XDev / EPOS
  • Platform: Diulas pada PS4
  • Availability: Keluar Jun 7th pada PS4

Dan juga WipEout Omega Collection merasakan canggih, walaupun akar beruban. Pada dasarnya ini adalah penyusunan tiga penyertaan terakhir dari Studio Liverpool yang telah lama ditinggalkan, yang menyatukan HD PlayStation 3, Fury serta 2048 Vita, memberikan mereka semua perubahan lembut dengan pencahayaan, tekstur dan - jika anda bermain di sokongan PlayStation 4 Pro - 4K dan HDR.

WipEout tidak pernah kelihatan lebih baik, walaupun ia tidak seolah-olah asal-usul Koleksi Omega menarik (contoh-contoh 1080p60 yang awal dan terlalu jarang berlaku pada PS3) kelihatan seperti itu. Masih ada pemanasan tentang bagaimana WipEout tetap menjadi pameran yang sempurna untuk teknologi baru lama selepas studio di belakangnya telah hilang - dengan kebersihan imej dan ketajaman reka bentuknya, ini adalah salah satu contoh yang lebih menarik dari sokongan 4K pada PS4 Pro.

Terdapat beberapa ketinggalan yang ketara pada soundtrack baru, tetapi terdapat sekurang-kurangnya sokongan untuk senarai main Spotify anda sendiri di PS4.

Dan ia tidak terlalu buruk untuk dimainkan, sama ada. Ketiga permainan yang disusun di sini semuanya mempunyai personaliti tersendiri. 2048 menawarkan penambahbaikan terbesar ke atas bahan sumbernya, latar belakang bandar yang sibuk dari prequel yang sebelum ini Vita-eksklusif menerima makeover yang mengagumkan. Ia adalah kemunculan semula jadi, memandangkan 2048 selalu kelihatan seperti hama yang terlalu bercita-cita untuk genggam Sony, tindakan itu hilang di percubaan Studio Liverpool untuk menunjukkan apa yang boleh dilakukan oleh Vita.

Hartanah tambahan dari skrin TV dan lompat ke 60fps memberikan gaya 2048 yang menonjol menjadi perhatian; dengan trek yang dibarisi dengan bangunan perang berwarna coklat dan pemandangan biasa seperti Jambatan Brooklyn, ia adalah pautan yang hilang antara perlumbaan Formula E moden dan fantasi yang jauh lebih pantas daripada WipEout yang lebih tradisional. Ada high delirious ditemui di sini; ribut pinggir pisau cukur Sol yang melambung ke langit, merupakan satu lagi panggilan balik yang mendebarkan ke salah satu trek WipEout HD, Sol 2, atau kemustahilan yang hebat dari Empire Climb, lagu yang menghantar anda berlumba di sebelah pencakar langit.

Sementara itu, hd adalah spin bersih pada formula itu, sebuah homecoming yang terlambat untuk siri ini selepas pelepasan awalnya dalam 2008 selepas WipEout telah terbatas kepada PSP selama lebih dari setengah dekad. Murni dan Pulse adalah kedua-dua penyertaan indah, walaupun, mendidih formula untuk sesuatu yang bermakna dan kuat. Mereka juga boleh membuat tuntutan untuk memperkenalkan mod yang agak bergaya di dalam mod Zon, di mana kelajuannya terus meningkat dari Venom pejalan kaki ke Phantom yang hampir tidak mungkin kerana anda mengarahkan jalan anda melalui rekreasi lasak dengan trek sedia ada. Ia adalah WipEout pada pemantauan nadi yang terbaik.

Dengan Studio Liverpool tidak ada perkembangan yang telah dikendalikan oleh veteran siri di Clever Beans dan Sony XDev - yang bekerja di kantor yang sama dengan pencipta WipEout yang mantan.

Kemarahan, akhirnya, adalah satu cabang yang sengaja agresif, melipat dalam mod Detonator baru, yang secara berkesan mengembalikan WipEout menjadi penembak pantas, sementara Eliminator memalingkan setiap perlumbaan ke dalam pusingan kematian. Ketiga kempen yang termasuk dalam Koleksi Omega dipisahkan dengan kemas, manakala mod Racebox membolehkan anda mencelup ke mana-mana bahagian pakej yang murah hati - terdapat trek 26 dan beberapa kapal 49 untuk bermain bersama di sini - untuk acara satu kali. Lemparkan multiplayer dalam talian dan splitscreen merentas papan dan anda mempunyai ringkasan yang menarik dari siri yang dihargai.

Ia adalah tepat pada masanya, memandangkan betapa sibuk pelumba futuristik sekarang. Satu genre yang tidak disukai untuk sekian lama - anda mungkin boleh membahagikan beberapa kesilapan untuk penutupan Studio Liverpool kerana kekurangan populariti - telah menjadi kebangkitan semula dalam beberapa tahun kebelakangan ini. Formula Fusion adalah berkesan sekiranya versi perlindungan WipEout terlalu mudah, sementara permainan lain seperti Redout dan Fast Racing Neo telah mendapat manfaat daripada permainan Crash dari Sega dan Nintendo F-Zero GX - permainan yang masih berdiri sebagai pelumba terbaik dalam kelasnya.

WipEout Omega Collection dengan tajam tidak menyentuh asas-asas, dan mungkin membuktikan rasa yang diperoleh. Pengendalian geseran dan gesekan masih mempunyai keupayaan untuk melepaskan diri, reka bentuk landasan yang sesak yang memerlukan lebih banyak pengetahuan daripada yang mungkin ideal, sementara pemilihan dan pertempuran senjata kurang dengan cara imaginasi. Ia bukan pelumba futuristik yang hebat di luar sana, walaupun ia paling pasti adalah yang paling ikonik.

Tidak ada sokongan VR, sayangnya - ini merupakan pelabuhan lurus dari dua permainan PS3 yang sedia ada dan pemindahan tampan 2048 Vita.

Sekiranya terperangkap dalam butir-butir tersebut nampaknya selain titik, walaupun. Ini adalah tingkap sempurna yang digilap ke siri yang sangat dikasihi, dan kepada masa format untuk permainan video secara keseluruhan. WipEout - bersama-sama Tekken, yang juga menikmati kemunculan semula - yang ditakrifkan PlayStation kembali di 1995, dan memainkan peranan dalam membuat permainan sejuk, menyeretnya keluar dari taman permainan dan masuk ke ruang tamu 2am selepas kelab.

Koleksi Omega adalah peringatan yang mengagumkan dari masa-masa yang menggembirakan ini, serta sebagai peringatan tentang potensi formula yang dicipta oleh pasukan kecil di Liverpool. Apabila WipEout klik - apabila trek jatuh dalam keadaan sempurna dengan garis bawah, menghantar perut anda beralih seolah-olah Mitsubishi Turbo baru sahaja berputar apabila anda mengambil langkah pertama anda ke lantai tarian - tidak ada yang lain seperti itu, dan diberi Kematian premier Studio Liverpool itu agak mungkin tidak akan menjadi apa-apa lagi. Mungkin ada yang lain, pelumba futuristik yang lebih baik di luar sana - tetapi tidak ada yang dapat membanggakan gaya ini.

Source

Sila tinggalkan balasan anda

Laman web ini menggunakan Akismet untuk mengurangkan spam. Ketahui bagaimana data komen anda diproses.