Kajian senjata

Mari bermula dengan muzik, kerana ia adalah perkara pertama yang akan anda jumpai ketika boot Senjata, Nintendo's all-new Switch eksklusif. Caixa dan gendang surdo pecah menjadi irama yang dipenuhi oleh paduan suara yang dinyanyikan melalui senyuman yang paling luas. Ini lagu yang saya tidak dapat berhenti bersenandung sejak pertama kali mendengarnya, samba kecil yang menular yang menimbulkan capoeira kartun yang merupakan pertempuran senjata - tarian yang menggerunkan anggota badan yang berpusing dan warna yang mempesona sebagai pemain mengadukannya. Tidak semestinya versi penutup lagu Mario Kart 8 dari tema 'siri asal' siri ini mempunyai skrin tajuk yang dilakukan seperti kerja yang baik untuk memulakan anda dengan cara yang terbaik. Mari lakukan ini, ia menyanyi. Jom main!

  • Publisher: Nintendo
  • pemaju: Nintendo
  • Platform: Ditinjau di Tukar
  • Availability: Keluar Jun 16th pada Switch

Mario Kart 8 juga sebagai tempat yang baik untuk bermula seperti mana, sebenarnya, memandangkan Arms adalah apa yang banyak pasukan di belakang pelumba 2014 yang indah. Ini secara nominal permainan pertempuran, tetapi jika demikian maka itu adalah seperti Street Fighter atau Tekken apa Mario Kart untuk Forza atau Gran Turismo. Ia adalah satu penyulingan yang kuat, dengan beberapa bahan-bahan Nintendo sendiri yang dibuang untuk langkah yang baik: anda mengambil bahagian dalam pergaduhan satu-satu dalam arena sibuk, bertukar-tukar pukulan melalui anggota tubuh anda yang dilipat secara komedi dalam satu siri pergaduhan yang mudah dan kejam di mana anda tidak tidak perlu risau tentang kekasaran input khusus. Dalam Arms, ia terus ke hujung perniagaan.

Arms Baru dikunci dalam permainan mini di mana anda mengetepikan sasaran, syiling yang anda buka kunci semasa mainan biasa memberi anda lebih banyak masa.

Ia menggoda untuk mengatakan tidak pernah ada apa-apa yang sama seperti palang-palang Lengan Arus yang melampaui batas, tetapi sebenarnya ada - sekurang-kurangnya, sekurang-kurangnya. Ada secubit Punch Keluar !!, Genyo Takeda irama-diselitkan penengkar, dalam kamera suku akhir dan penekanan berat pada masa, hanya kerana terdapat sedikit Cyber ​​Troopers Maya-On atau Gundam Versus dalam jig riang pertempuran dan kepentingannya terletak di arena itu sendiri. Persamaan berlimpah, tetapi mungkin cara terbaik untuk memahaminya adalah dengan demikian: itu Nintendo melakukan pertempuran permainan, konsep yang tinggi yang harus memberitahu anda semua yang anda benar-benar perlu tahu.

Ia juga permainan pertempuran yang sangat baik. Arms merosakkan asas-asas dan membina mereka semula kerana ia kelihatan sesuai, dan sebagai novel sebagai beberapa pelaksanaan mungkin kelihatan terdapat juga banyak yang biasa dalam campuran. Anda mempunyai lampu, medium dan berat dalam bentuk Arms sendiri, tangan mekanik dan besar yang semuanya datang dengan kuasa-kuasa yang bervariasi. Terdapat sarung tangan sarung tangan yang disemai dengan elektrik, burung Phoenix yang melintasi panggung dan Chakrams yang melengkung dengan licin ketika mereka dilemparkan. Satu Lengan berat akan menumbuk melalui yang lebih ringan walaupun ia akan menjadi lebih perlahan, sementara lontaran memecahkan pengawal tetapi ia sendiri boleh dipecahkan oleh pukulan yang tepat pada masanya. Ia banyak seperti permainan pertempuran lain yang akan anda mainkan, pendeknya - terdapat spesial dan terdapat pengatur dan kaunter dan pembatalan - namun dari perkara-perkara penting itu, bunga Arms menjadi benda sendiri.

Arms, boleh dikatakan permainan pertama Nintendo pertama untuk menyokong Switch dan Switch sahaja, kelihatan gemilang, berjalan pada 60fps licin kedua-dua berlabuh dan di pegang tangan.

Pertemuan adalah mengenai jarak yang berkesan dan pemerhatian akut, menunggu peluang untuk membuka dan menangani seberapa banyak hukuman yang mungkin dengan pukulan baru ketika mereka akhirnya melakukannya. Arms 'peringkat bermain dengan indah ke dalam ini; dengan satu per pejuang, terdapat juga pelbagai yang baik. Pertarungan pada langkah-langkah ke Kolej Ninja di mana mendapatkan tanah tinggi adalah sangat penting; sekerap di jalan-jalan di luar pawagam Hollywood di mana setiap kereta terparkir boleh melompat dari untuk kelebihan udara; sebuah kelab malam di mana lantai menimbulkan dan menurunkan ketika pertandingan berlangsung. Setiap tahap mempunyai watak yang hampir sama seperti pejuang itu sendiri.

Sebagai permainan pertempuran ada jelas penekanan berat pada multiplayer, dan Arms dihidangkan dengan baik. Anda boleh menyambungkan dua konsol Switch dan bermain secara tempatan - walaupun diberi peringatan, anda juga perlu dua salinan permainan - atau memainkan skrin berpecah pada satu unit. Terdapat juga pilihan empat pemain, walaupun diberi keraguan mereka kelihatan lebih baru daripada keperluan. Faedah dalam talian dari sistem lobi lucu yang memvisualisasikan lawan anda (evolusi rapi lobbies Mario Kart 8 sendiri), sementara penarafan Peringkat akan mencari perlawanan semasa anda sibuk di tempat lain di pelbagai mod Arms '. Satu lagi amaran, walaupun - untuk membuka kunci Peringkat, anda perlu melengkapkan Grand Prix Arms pada tahap empat atau lebih tinggi. Tidak ada cara yang bermakna, walaupun sekurang-kurangnya memberikan anda asas supaya anda boleh memegang sendiri.

Hampir. Ternyata Nintendo sangat bagus dalam membuat watak-watak, dan sementara senarai sepuluh pejuang mungkin kelihatan terhad berbanding dengan permainan lain tidak ada yang tidak dapat ditemukan. Watak mempunyai kebolehan dan sifat mereka sendiri dan membuktikannya sebagai kumpulan yang pelbagai: bintang perak bintang Twintelle, yang menggunakan rambutnya yang mewah untuk menangani kerosakan, boleh melambatkan pukulan masuk; Min Min, yang senjatanya dibuat daripada mie ramen, boleh menendang pukulan ketika dia mengelak; Byte & Bark, sepasang polis dan anjing robot, bekerja bersama-sama untuk melepaskan diri dari lawan mereka; Ribbon Girl mempunyai kebolehan tambahan kemampuan udara, melompat empat kali ketika berada di udara. Tidak mustahil untuk memilih kegemaran apabila terdapat banyak variasi, dan lebih penting lagi mereka semua kelihatan sangat indah. Ada sesuatu yang overwatch to Arms 'estetik, walaupun mungkin itu kerana ada sesuatu dari Nintendo untuk melihat overwatch - dan selain itu, Blizzard dan Nintendo selalu berkongsi persamaan.

Bolehkah Arms menawarkan jenis kedalaman yang sama? Mungkin tidak - sekurang-kurangnya, tetapi dengan beberapa 30 Arms merentasi watak-watak 10 yang dimainkan, sekurang-kurangnya akan menjadi meta yang meriah yang hanya akan berkembang dari semasa ke semasa. Anda mungkin terlalu terperangkap dalam kegilaan setiap pertarungan untuk menjaga terlalu banyak, bagaimanapun, dan perlawanan yang baik dalam Arms tidak seperti apa-apa lagi. Pimpin dengan laser naga dan hantarkan mereka ke megawatt penuh yang dibebankan, yang sedang menunggu, sebuah lombong laut yang memicu yang memaksakan lawan anda menjadi stasis ringkas. Itulah sains manis yang berubah menjadi balet yang mengasyikkan.

Sudah tentu sudah tentu ada pelbagai gerakan gerakan yang menggantungnya. Arms tidak rasa seperti itu direka di sekeliling mereka, kelewatan lembut yang dibina pada setiap punch yang dilemparkan kusyen yang sempurna untuk input anda sendiri - tetapi mereka boleh menjadi sampingan sepenuhnya, dan tidak banyak memilih antara menggunakan pengawal standard atau Dual Joy-Cons; satu menawarkan lebih ketepatan, sementara yang lain lebih sedikit kebebasan, yang membolehkan anda untuk menggerut pukulan dengan menentang arah. Untuk kawalan gerakan peringkat tinggi mungkin terbukti penting, walaupun sekarang kedua-dua kaedah seolah-olah duduk gembira bersama-sama dalam talian dan di luar.

Pukulan mengecas adalah kunci kejayaan, sesuatu yang boleh anda lakukan dengan sama ada menjaga untuk sementara waktu atau melalui dash cepat.

Mungkin kehadiran mereka akan menghalang Arms daripada menjangkau penonton yang layak, dan bukan satu-satunya peringatan di sini. Ini mengambil model Splatoon, bukan hanya untuk menerapkan sihir Nintendo kepada genre yang ditubuhkan tetapi juga menawarkan pakej yang agak kurang dari itu sebagai asas untuk apa yang akan datang. Tidak banyak yang perlu dilakukan untuk pemain solo di luar Arms Grand Prix - satu siri pergaduhan terhadap keseluruhan jadual serta beberapa tetamu istimewa - dan beberapa permainan mini yang dibuang. Untuk membeli ke Arms sekarang adalah memiliki kepercayaan bahawa Nintendo akan berpegang pada janjinya untuk menyampaikan watak dan mod percuma seperti bulan-bulan berlalu.

Memandangkan bagaimana Splatoon berjaya membina tawaran permulaannya yang mementingkan (walaupun ada yang boleh didapati dengan harga yang lebih rendah, ia perlu diingat, tidak seperti ini), ada sebab untuk mempercayai bahawa Nintendo akan datang dengan baik. Walau bagaimanapun, terlepas dari itu, ia perlu membuat lompat sekarang. Arms hits rumah, penumbuk mulut yang mulia dari Nintendo yang kini lebih yakin dari sebelumnya untuk bergerak dari staples dan musim bunga yang mengejutkan. Ini adalah tarian gila, cemerlang dalam permainan, dan satu lagu yang saya rasa kita akan bersuara bersama untuk beberapa waktu lagi.

Source

Sila tinggalkan balasan anda

Laman web ini menggunakan Akismet untuk mengurangkan spam. Ketahui bagaimana data komen anda diproses.