Kehormatan mengumumkan aplikasi PocketVision yang menggunakan AI untuk membantu orang cacat penglihatan

Kehormatan membuat banyak pengumuman baru pada pameran perdagangan IFA 2019 yang sedang berlangsung dan salah satu pelancaran yang lebih penting adalah aplikasi berkuasa AI yang baru untuk membantu orang cacat penglihatan. Dipanggil PocketVision, aplikasi baru itu disebut-sebut untuk membantu orang dengan penglihatan rendah dan teks membaca visual yang dicabar dengan mudah. Aplikasi ini dibangunkan oleh syarikat Eyecoming dan ia dilengkapi dengan tiga ciri utama untuk membuat bacaan lebih mudah untuk orang ramai. Ia mempunyai mod teks-ke-ucapan, yang berfungsi pada Honai's HiAI dan menggunakan Pengiktirafan Karakter Optik (OCR) untuk menukar imej untuk teks dan menceritakannya kepada pengguna.

Terdapat juga mod zum masuk yang membolehkan pengguna mengezum ke dalam sekeping teks dengan menggunakan butang kelantangan telefon bimbit mereka. Mod Imej Negatif akan membolehkan seseorang menggunakan penapis warna melalui teks untuk meningkatkan atau mengubah kontras, membalikkan warna dan banyak lagi untuk pembacaan yang lebih baik. Aplikasi PocketVision dikatakan berfungsi dengan baik dengan Honor 20 Pro, yang mempunyai kamera utama 48MP, bersama dengan sensor 8MP yang dipasangkan dengan lensa telefoto. Aplikasi ini boleh dimuat turun melalui Huawei AppGallery dan ia menyokong bahasa Inggeris, Portugis, Cina, Jerman, Sepanyol dan Itali.

Sama seperti aplikasi PocketVision, sebelum ini kami dapati laporan bahawa Reserve Bank of India (RBI) sedang menjalankan aplikasi yang membolehkan visual yang dicabar untuk mengenal pasti nota mata wang. Aplikasi ini nampaknya dapat mengenal pasti denominasi nota dengan mengklik imej. Walau bagaimanapun, Institut Teknologi India (IIT), Ropar, telah mencipta aplikasi serupa yang dapat mengenali kedua-dua nota mata wang lama dan baru dan mengumumkannya dengan kuat. Aplikasi yang dipanggil Roshni adalah percuma untuk dimuat turun dari Google Play Store dan merupakan aplikasi pertama untuk berjaya mengiktiraf nota mata wang INR baru.

Kami meluangkan sedikit masa dengan versi beta Roshni kembali pada bulan Januari dan anda boleh melihat tanggapan kami tentang aplikasinya dan langkah bagaimana ia berfungsi di sini.

Artikel Asal

Tinggalkan Komen

Laman web ini menggunakan Akismet untuk mengurangkan spam. Ketahui bagaimana data komen anda diproses.