Patch 1 4 XNUMX menambah sokongan XNUMXK - tetapi multiplayer dikompromi

Tiga bulan pemalu hari jadi kedua, pemain elektronik terkejut dengan berita tentang peningkatan Xbox One X yang ditingkatkan untuk Battlefield 1 pada awal minggu ini, patch 5.8GB yang penuh tiba pada hari berikutnya. Nota patch dari pemaju hanya menyatakan sokongan untuk "resolusi 4K penuh" - peningkatan yang disampaikan dan besar disampaikan, walaupun terdapat sengatan di ekor: pada masa penulisan, mod multiplayer tandatangan permainan tidak berfungsi dengan cara yang sepatutnya.

Agak mengapa BF1 mendapat rawatan peningkatan sama sekali adalah misteri, yang mengingati vintajnya. Mungkin DICE sedang bersiap sedia untuk menyokong sokongan Battlefield 5 tahun ini dengan menggunakan pendahulunya untuk bukti kerja konsep, tetapi tanpa mengira, opsyen terbuka kepada pemaju dengan yang satu ini membosankan. Dengan sokongan PlayStation 4 Pro, kekurangan RAM dan lebar jalur memori menyaksikan DICE mengejar ketinggian resolusi papan cakera sahaja - tetapi dengan spesifikasi Xbox One X yang lebih mewah, pintu terbuka untuk menggabungkan beberapa ciri PC yang lebih mewah - dan lebih dekat dengan PC ultra pratetap akan menang besar untuk konsol.

Menyusun konsol pengalaman BF1 terhadap permainan PC yang didayakan sepenuhnya, jelas bahawa terdapat banyak yang dapat ditambahkan: tekstur yang lebih baik, penyerahan medan lebih terperinci dan lebih banyak zarah dipercepatkan GPU hanya untuk permulaan. Walau bagaimanapun, sebagai contoh, tampalan X menyampaikan ketegangan dan sedikit lagi. Oleh itu, dengan lanjutan, set ciri visual X adalah padanan untuk menaik taraf PlayStation 4 Pro. Sama dengan Pro, DICE menggunakan skala dinamik skala, ramping sehingga 4K penuh dijanjikan oleh nota patch tetapi juga menjatuhkan dari sasaran di bawah beban, di mana resolusi boleh mencelup ke 3456 × 1944 dalam adegan yang lebih sengit (skala 90 peratus skala pada kedua-dua paksi) manakala satu pengukuran menyaksikan penurunan scaler terus ke 3360 × 1890 - resolusi terendah yang kita saksikan semasa pertembungan mode penakluk pemain 64. Anti-aliasing Temporal melembutkan adegan pula, membuat peralihan resolusi hampir mustahil untuk notis, dan persembahan keseluruhan mengagumkan pada skrin 4K seluruh.

Serupa dengan tajuk Frostbite yang lain, penskalaan berbanding PlayStation 4 Pro sangat menarik. Dalam adegan sepadan, resolusi 4K asal X pada X melawan 2816 × 1584 di tempat yang sama pada Pro. Dalam adegan permainan lain yang dipertandingkan yang mendorong penghantar lebih keras, Pro 2560 × 1440 mendapat 3456 × 1944 yang bersamaan pada konsol yang dipertingkat Microsoft. Itulah peningkatan 82 peratus untuk Xbox One - tidak remeh memberikan peningkatan relatif dalam kuasa GPU bersebelahan perkakasan Sony. Dalam adegan yang paling kompleks, kami dapat memadankan kedua-dua mesin semasa pemanduan tangki dalam misi Steel on Steel, 3456 × 1944 pada X, di sebelah 2304 × 1296 pada Pro - peningkatan 2.25x dalam hitungan piksel yang memihak kepada Xbox One X.

Kita tahu dari Penyampaian teknikal DICE bahawa versi Pro menggunakan paparan papan pendengaran, dan mengingati spesifikasi teknikal relatif yang ditawarkan oleh X, ia menjadi alasan bahawa teknologi yang sama disediakan untuk konsol Microsoft juga. Dan sememangnya, stikplate seperti papan luncur hadir pada penutupan skrin ekstrim. Walau bagaimanapun, ingin tahu, artefak yang sama juga ada pada versi PC, di mana pelaksanaan checkerboarding sangat tidak mungkin, menunjukkan bahawa stippling itu lebih cenderung hasil daripada sebahagian lain dari saluran paip pemprosesan pasca. Dengan sambungan, ini juga boleh menerangkan kehadirannya di awal PC membina lagu kami melihat sebentar tadi.

Walau apa pun, keputusan akhir adalah bahawa Xbox One X mendapat imej yang lebih bersih dan lebih tajam berbanding Pro, tetapi itu benar-benar di mana perbezaannya berakhir. Mesin Microsoft membuat rupa bumi dan objek pada jarak yang sama, sementara pengalaman PC teratas di HD ultra masih merupakan peningkatan yang tinggi bagi mereka yang bersedia melabur dalam kad grafik akhir yang lebih tinggi. Refleksi ruang-layar, pemotongan unggul, penyaringan tekstur yang lebih baik dan jarak tarikan jarak jauh pastinya membuat perbezaan yang besar, dan mengingat lebar jalur memori dan peningkatan RAM X atas Pro, itu memalukan bahawa mod kualiti 1080p dengan ciri-ciri yang lebih tinggi dari PC tidak boleh ditambah ke campuran.

Apakah prestasi? Terdapat penambahbaikan kadar bingkai di tempat lain dalam pakej itu - terutamanya mod kempen - walaupun ini agak rosak oleh apa yang kelihatan seperti pepijat teruk yang telah diperkenalkan di patch baru. Kabar baiknya adalah bahawa benjolan resolusi tidak memberi kesan kepada prestasi - kami masih mencari kebanyakannya pada bingkai 60 yang dikunci sesaat sepanjang kempen dengan hanya sesekali turun ke pertengahan 50. Multiplayer - terutamanya dalam peta pemain 64-menghukum CPU - juga menunjukkan kelebihan yang besar untuk pengguna X, dengan apa-apa sehingga peningkatan 13fps dalam adegan yang sepadan. Mengukur prestasi yang tepat dalam berbilang pemain adalah sukar, dan kami melakukannya dengan menjalankan konsol Xbox One X dan S secara serentak di pelayan yang sama dengan pemain dalam skuad yang sama. Sebaliknya, kelebihan konsol yang dipertingkatkan tidak boleh dinafikan - itulah pemilih yang hebat untuk pemilik X, di mana ia bermakna lebih banyak maklum balas visual, latensi yang lebih rendah dan permainan yang lebih lancar. Ia merupakan kelebihan permainan yang jelas bahawa pengguna X akan menikmati lebih daripada pemilik Xbox standard.

PS4 ProXbox One XPC
DICE memberikan Xbox One X patch yang dipertingkatkan dengan Battlefield 1, yang membolehkannya menolak sehingga 3840 × 2160. Ini menyesuaikan secara dinamik berdasarkan beban, dengan hasil yang jatuh antara PC dan PS4 Pro dari segi kualiti imej.
Xbox One XPC
Kualiti penggantian, jarak tangkapan dan kualiti bayangan masih merupakan langkah ke atas tetapan ultra PC.
Xbox One XPC
Refleksi ruang-skrin juga hilang pada Xbox One X, meninggalkannya dengan teknik pantulan asas yang sama seperti PS4 Pro.
PS4 ProXbox One X
Perbandingan antara Xbox One X dan PS4 Pro menunjukkan perbezaan yang minimum - variasi dalam posisi bayangan adalah mungkin, tetapi secara keseluruhannya kedua adalah sangat dekat dengan jarak menarik.
PS4 ProXbox One X
Lihatlah dekat, dan kedua-dua konsol menghidap artifak yang sama - corak silang silang merentasi tepi. Ia sangat mungkin Xbox One X menggunakan checkerboarding seperti PS4 Pro, walaupun PC mengherankan memperlihatkan kecerdasan visual yang sama, menunjukkan ia mungkin menjadi sebahagian daripada perancangan pasca proses.
PS4 ProXbox One X
PS4 Pro dibanding dengan Xbox One X dari segi kualiti imej keseluruhan, terutamanya pada pandangan yang diperluaskan oleh Battlefield.

Melangkaui multiplayer juga membolehkan kami menguji laporan pepijat yang diserahkan oleh banyak pengguna - prestasi tersebut banyak ditimbulkan apabila pemain berada di pesta Xbox Live. Pada masa penulisan, kesan kualiti terhadap pengalaman pastinya merupakan isu yang nyata. Kedua-dua pengguna S dan X dipukul dengan keras, dan bukan sahaja kadar bingkai melanda tinggi pada kedua-dua sistem tetapi konsistensi pengalaman juga berdampak secara dramatik. Jangkauan kadar frame adalah penting - sekitar 10fps di Xbox One X - tetapi kisah sebenar di sini adalah gagap mengganggu. Ia hadir pada kedua-dua konsol tetapi pasti lebih teruk lagi pada Xbox One S, di mana rentang bingkai masa terbesar ditimbang di 133ms yang luar biasa - lapan bingkai.

Secara keseluruhan, kerutan tindakan itu jelas dilihat dan terdapat laporan yang menggunakan sembang suara semasa dalam parti itu memukul pengalaman lebih keras. Intinya adalah bahawa ia adalah isu parti Xbox Live sama ada anda sendiri dalam parti itu atau dengan pemain lain. Laluan balik ke pengalaman yang lebih lancar agak mudah: meninggalkan parti melalui larian dan prestasi serta-merta bertambah baik, segera kembali permainan kembali kepada bagaimana ia sepatutnya. Anda masih boleh kekal dalam skuad dengan rakan-rakan anda tetapi ini bermakna bahawa anda tidak boleh bercakap dengan rakan sepasukan anda. Ia boleh dilaksanakan tetapi ia bukan masalah yang ideal, dan kami benar-benar berharap bahawa penetapan ini tinggi pada keutamaan DICE memandangkan betapa pentingnya pemain berbilang pemain untuk pengalaman Battlefield.

Dari setiap sudut lain, patch Xbox One X sepadan dengan jangkaan dengan rendering 4K yang cantik, walaupun penambahan resolusi adalah terhad. Dengan itu, bagi sesiapa yang ingin melihat hasil yang paling ketara dari konsol, ini adalah cara terbaik untuk memainkan Battlefield 1 dan ia akan menjadi menarik untuk melihat berapa banyak pelaksanaan di sini yang membuat jalan ke dalam sekuel tahun ini. Jari diseberang bahawa permainan akan mendapat debut konsolnya tidak lama lagi - mungkin pada Gamescom tahun ini?

Source

Tinggalkan Komen

Laman web ini menggunakan Akismet untuk mengurangkan spam. Ketahui bagaimana data komen anda diproses.