Rakan foto adalah cara terpantas untuk membawa foto Android anda Windows 10

Uncategorized
WebSetNet

Walaupun Microsoft belum melancarkan aplikasi foto penuh Android, apl Foto Companion telah dikeluarkan melalui Microsoft Garage. Aplikasi ini membolehkan anda menyegerakkan telefon dan PC anda melalui rangkaian WiFi yang sama dan memindahkan foto ke PC anda.

Aplikasi ini berfungsi dengan sangat cepat dan menjadikannya mudah untuk memindahkan foto dari telefon anda ke komputer anda. Walaupun Foto Companion sudah mengesankan, ia disenaraikan sebagai percubaan, jadi ini adalah tangan-tangan, bukannya semakan.

Aplikasi ini boleh didapati secara percuma di Android dan berfungsi dengan aplikasi Foto terbina dalam Windows 10.

Lihat di Gedung Google Play

Cepat dan mudah

Menyediakan aplikasi mudah. Pertama, anda perlu membuka aplikasi Foto pada Windows 10 dan klik pada menu ellipsis. Anda kemudian klik pada tetapan, tatal ke bawah, dan bertukar pratonton kepada on. Selepas proses awal ini, anda hanya klik import, imbas kod QR dari aplikasi Foto Companion pada telefon anda, dan pilih foto mana yang akan bergerak. Ini serupa dengan cara membuat web WhatsApp berfungsi.

Ketika pertama kali saya memindahkan foto, saya terkejut betapa cepatnya ia berfungsi. Ia hampir seketika. Saya menyegerakkan gambar saya melalui OneDrive dan menganggap bahawa jika orang lain mahu menggunakan Foto pada Windows 10 dan telefon Android, mereka hanya akan menggunakan konfigurasi ini, menjadikan apl teman Foto berlebihan. Tetapi selepas melihat seberapa cepat gambar bergerak dari telefon saya ke PC saya, saya dapat melihat mengapa apl itu berbaloi.

Beberapa isu kecil

Walaupun saya sangat kagum dengan Foto Companion, ada perkara-perkara yang menahannya daripada menjadi sempurna. Pertama, untuk menggunakan aplikasi, anda perlu mempunyai kedua-dua peranti anda yang disambungkan ke rangkaian wayarles yang sama. Ini bukan kelemahan besar kerana anda mungkin akan menggunakan teman Foto di rumah atau pejabat anda di mana anda mempunyai akses ke WiFi, tetapi ia juga bagus untuk juga mempunyai pilihan untuk melakukannya melalui mana-mana sambungan internet, walaupun jika itu bermakna ia agak perlahan.

Kedua, anda perlu mengimbas kod QR setiap kali anda ingin menggunakan Foto Companion. Ini tidak mengambil masa yang lama, tetapi saya lebih suka dapat melangkau langkah ini dengan menyediakan telefon sebagai peranti yang dipercayai.

Ini adalah keluhan kecil yang tidak menghalang apl daripada bernilai digunakan. Juga, ini berpotensi diperbaiki atau ditingkatkan pada masa akan datang kerana Foto Companion masih dalam fasa percubaan.

Ringkasan

Foto Companion mengisi keperluan yang saya tidak tahu yang saya ada. Ini cara yang sangat cepat untuk memindahkan foto dari telefon Android ke Windows 10 peranti yang boleh digunakan secara berasingan atau bersama-sama dengan menyandarkan foto melalui awan.

Walaupun Foto Companion berada pada masa awalnya, ia sudah merasakan seperti kisah kejayaan lain untuk Microsoft Garage yang telah mencipta beberapa aplikasi yang mengagumkan yang meningkatkan pengalaman pengguna di ekosistem Microsoft.

Kelebihan

  • Sangat cepat
  • Senang digunakan

Kekurangan

  • Hanya berfungsi semasa pada rangkaian WiFi yang sama
  • Memerlukan pengimbasan kod QR setiap kali anda menggunakannya

Lihat di Gedung Google Play

Source

Tinggalkan Jawapan Teks

Alamat email anda tidak akan disiarkan. Ruangan yang diperlukan ditanda *

Laman web ini menggunakan Akismet untuk mengurangkan spam. Ketahui bagaimana data komen anda diproses.