Bagaimana Untuk Menyembunyikan Kandungan Pemberitahuan Pada iPhone Berkunci Seperti iPhone X

IPhone X mempunyai ID Wajah. Ciri ini menggunakan wajah anda sebagai kata laluan dan sejauh ini, nampaknya agak tepat. Ia lebih mudah daripada menggunakan Touch ID dan ia pasti lebih cepat. Pengguna tidak perlu berbuat apa-apa; telefon mengesan wajah dan membuka kunci jika anda berada. Face ID memberi pinjaman kepada ciri lain yang lebih baik pada iPhone X. Kecuali ia mengesan wajah anda, ia menyimpan kandungan pemberitahuan tersembunyi. Anda hampir tidak dapat melihatnya dalam tindakan kerana ID Wajah cepat dan dapat memaparkan pemberitahuan sekilas. Perkara itu, ini bukan ciri eksklusif iPhone X sahaja. Anda boleh mendapatkannya pada mana-mana iPhone yang mempunyai ID Touch. Inilah cara menyembunyikan kandungan pemberitahuan pada iPhone yang dikunci.

Sembunyikan Kandungan Pemberitahuan Pada iPhone Dikunci

Buka apl Tetapan dan pergi ke Pemberitahuan. Di bawah 'Show Previews', pilih 'When Unlocked'.

Seterusnya, dalam apl Tetapan, pergi ke Umum> Kebolehcapaian> Butang Rumah, dan matikan 'Rantahkan jari untuk dibuka'. Itu sahaja.

Apabila anda seterusnya mendapatkan apa-apa jenis pemberitahuan pada iPhone anda, kandungannya akan sentiasa tersembunyi. Untuk melihat kandungan, sentuh butang rumah dengan jari yang didaftarkan dengan ID Sentuh. Pemberitahuan akan mendedahkan coretan pratontonnya. Anda boleh mengklik / ketuk butang rumah untuk pergi ke skrin utama anda atau, anda boleh mengunci telefon anda sekali lagi dengan menekan butang kuasa. Jika anda tidak menekan butang kuasa, telefon akan dikunci selepas beberapa saat.

Bukan baru

Ini bukan ciri eksklusif iPhone X, ataupun ia baru dalam iOS 11. Ia telah berlaku sejak iOS 10. Itu adalah ketika Apple bersara pada mekanisme kunci 'Kunci slaid untuk membuka kunci' skrin kunci. Ia digantikan dengan 'Tekan rumah untuk membuka kunci', dan pengguna tidak senang mengenainya. Ia menyebabkan terlalu banyak peranti yang tidak dikunci secara tidak sengaja apabila semua pengguna ingin lakukan adalah membaca pemberitahuan atau menyemak masa pada skrin kunci mereka. Ramai yang akhirnya mengubah 'Tekan rumah untuk membuka kunci' untuk mengelakkan semua ini.

Ciri ini kini mendapat perhatian lagi kerana ID X dan Face ID. Pengguna menyedari bahawa telefon menyimpan pratonton pemberitahuan mereka tersembunyi tetapi sebaik sahaja mereka melirik telefon mereka, pratonton muncul. Memang, ciri ini lebih baik dengan ID Wajah tetapi tidak begitu sukar untuk menggunakannya dengan Touch ID. Sudah setahun sejak Slide dibuka dibuka binned dan kami telah menyesuaikan dengan cukup baik untuk dapat menggunakan ciri ini sekarang.

Source

Tinggalkan Komen