Bagaimana Untuk Betulkan Ikon Desktop Yang Hilang Pada Windows

Pernahkah anda menyalin fail atau folder ke desktop anda hanya untuk menamatkan ikon fail yang tidak kelihatan? Jika anda membuka Desktop dalam File Explorer, fail tersebut ada di sana. Jika anda pergi ke desktop walaupun, mereka tidak dapat ditemui. Ini adalah masalah untuk sekurang-kurangnya. Apabila anda meletakkan fail pada desktop, anda melakukannya secara khusus kerana anda perlu dapat mengaksesnya dengan cepat. Ikon desktop yang hilang menjadikannya mustahil. Sebaliknya, anda perlu membuka File Explorer setiap kali anda perlu membuka file atau folder tersebut. Proses ini lebih panjang kerana File Explorer hanya membuka Akses Cepat atau PC ini jadi anda perlu memilih Desktop anda untuk membukanya. Ia tidak menyeronokkan.

Berita baiknya adalah, ia sangat mudah untuk memperbaiki ikon desktop hilang pada Windows. Klik kanan mana-mana sahaja di desktop anda. Dari menu konteks, pergi ke Lihat> Auto mengatur ikon. Ini akan merangkumi semua ikon ke kiri skrin anda. Ikon desktop yang hilang akan muncul juga. Anda boleh melumpuhkan 'Auto arrange icons' kemudian sekali ikon anda kembali.

Kami mengandaikan bahawa anda tidak dapat mencari beberapa fail di desktop anda walaupun berada di sana. Jika anda tidak melihat sebarang ikon pada desktop anda, baca bahagian seterusnya.

Tunjukkan Ikon Desktop

Windows membolehkan anda menyembunyikan ikon desktop anda. Sangat bagus jika anda memerlukan latar belakang yang bersih untuk mengambil tangkapan skrin yang bagus. Untuk menunjukkan / menyembunyikan ikon desktop, klik kanan mana-mana sahaja di desktop anda. Dari menu konteks, pergi ke Lihat> Tunjukkan ikon desktop. Dayakan pilihan ini untuk melihat ikon pada desktop anda. Lumpuhkannya untuk mendapatkan desktop yang bersih.

Di manakah mereka?

Anda boleh kehilangan ikon desktop dalam kira-kira senario mana sahaja yang anda salin dan tampal fail atau folder ke desktop anda. Saya secara peribadi melihat masalah ini berlaku lebih kerap apabila saya menyalin fail dari peranti luaran seperti telefon, atau selepas saya mengeluarkan paparan kedua. Ini adalah anekdot dan bukan fakta. Masalahnya boleh dan tidak berlaku apabila anda memindahkan fail dari berkata, folder Muat turun ke desktop anda.

Ikon desktop anda boleh hilang tanpa mengira jika anda menyalin fail melalui pintasan papan kekunci, pilihan menu konteks, atau seret & lepas mudah. Windows, pada masa-masa, nampaknya memanjangkan had paparan anda. Ia melihat desktop yang lebih besar daripada yang sebenarnya. Oleh itu, ia meletakkan fail pada sebahagian bahagian desktop anda yang sebenarnya tidak ada di sana. Dengan paparan sekunder, Windows kadang-kadang berfikir paparan masih bersambung walaupun tidak. Inilah yang sering menyebabkan ikon desktop hilang dan mengapa auto mengaturnya membawa mereka kembali.

Source

Sila tinggalkan balasan anda

Laman web ini menggunakan Akismet untuk mengurangkan spam. Ketahui bagaimana data komen anda diproses.