Call of Duty: kajian WW2

Ia bermula, tidak mengejutkan, di pantai. The throwback kepada throwback, dari Call of Duty Perang Dunia ke Call of Duty 2, dari Medal of Honor Allied Assault hingga ke Saving Private Ryan. Apabila peluru peluru melewati telinganya dan merayap ke dalam laut yang menggelegak, seperti pasir yang lebat dan meretas senapang mesin, ketika para prajurit menjerit dan berteriak dan berlari, ada lagi perasaan yang telah kami lakukan sebelumnya.

  • pemaju: Sledgehammer Games / Raven Software
  • Publisher: Activision
  • Platform: Diulas pada PS4
  • Availability: Keluar sekarang di PS4, Xbox One dan PC

Dan tentunya kita mempunyai banyak kali, tetapi tidak seperti ini, sekurang-kurangnya tidak seketika. WW2, Call of Duty mainline 14th, adalah penambakan asas-asas siri - penampakan dari sci-fi tropes, konspirasi Black Ops, Kit Harrington dan Ghosts, siapa pun mereka. Ini adalah Call of Duty seperti dulu, atau sekurang-kurangnya itulah pemasaran yang anda fikirkan. Pada hakikatnya, ini adalah Call of Duty yang ditapis jika tidak sepenuhnya ditakrifkan semula - produk triple-A yang licin, mewah dan mengagumkan, yang dipalsukan dalam imej Sledgehammer tetapi tanpa malu dalam mengangkat idea, konsep dan mekanik dari kedua-dua siri masa lalu dan mana-mana bilangan pesaingnya. Dan ia lebih baik untuknya.

Call of Duty WW2, seperti sekarang tradisi siri, terbahagi kepada tiga bahagian yang berbeza, masing-masing hampir seperti permainan mereka sendiri. Ia agak membingungkan untuk melihat perkataan 'NAZI ZOMBIES' yang dibentangkan di sebalik produk yang sebaliknya berminat untuk menunjukkan bagaimana bersungguh-sungguh dan menghormati perkara itu, tetapi begitulah cara Call of Duty, yang tidak dapat disesuaikan dengan kemampuan anda untuk bergantung sejak Perang Moden 2.

Ia akan menjadi mudah untuk melangkau kempen dan terus ke daging pemain berbilang, tetapi untuk berbuat demikian di sini akan terlepas tawaran Call of Duty yang paling kuat sejak Black Ops 2. Satu kejayaan 'hit terbesar' dalam dua tahun terakhir dalam perang itu, ia tidak menyimpang daripada formula Call of Duty klasik mengenai galeri menembak rollercoaster dan potongan-potongan set-set pemandangan, tetapi ia semuanya mempunyai gaya . Sledgehammer telah bekerja keras untuk merampingkan dan mengubah formula COD dengan lembut, memilih pendekatan back-to-basics untuk menubuhkan, menembak dan sejuk, dipecahkan di seluruh bahagian utama teater Eropah Barat.

Semuanya sangat berbahagia atas kepingan set skrip berprofil rendah juga. Selain daripada beberapa bahagian memandu yang lemah dan misi terakhir yang boleh dilakukan dengan beberapa kurang Panzerschreck, ini adalah permainan epik, penembakan mendebarkan dan cerita yang menarik, dengan lebih daripada sedikit hati. Ia klise selepas cliche, tentu saja, tetapi persembahannya sangat kuat dan permainan sangat menakjubkan untuk melihat bahawa mudah untuk dibungkus dalam teaternya.

Ia membantu juga bahawa kumpulan saudara anda diberikan peranan aktif di medan perang. Sebagai kemajuan tahap, rakan sepasukan anda mendapat akses kepada kebolehan yang dapat anda hubungi - seseorang boleh memasukkan anda pek medan, contohnya, sementara yang lain menawarkan peluru. Ini bukan pergeseran paradigma yang besar untuk Call of Duty, tetapi anda secara konsisten berinteraksi dengan pasangan anda dan ia membantu mewujudkan rasa bersahabat dalam sekeping reka bentuk pintar.

Perubahan yang lebih ketara datang dalam bentuk medpacks dan kesihatan yang tidak dapat dikurangkan, menandakan satu langkah menjauh dari tren menyembuhkan diri anda dengan bersembunyi di belakang dinding dan bernafas dengan berat yang mencengkam penembak orang pertama selama satu dekad. Ia satu lagi langkah pintar - ada ketegangan yang wujud dalam kesihatan yang rendah dalam penembak - dan semasa anda jarang ditangkap tanpa medpack ke tangan, mempunyai sesuatu untuk dikendalikan semasa anda menavigasi pembunuhan beramai-ramai membuat setiap tembak menembak yang lebih menarik. Semuanya membantu membuat kempen yang mengasyikkan, memadankan beberapa nilai pengeluaran yang indah dengan semua yang anda harapkan dari Call of Duty.

Misi yang menonjol melihat anda menyelinap ke dalam kubu kuat Nazi yang menyamar. Perkara-perkara yang menyengat.

Ia juga sangat menghormati - jika sedikit lebih sungguh-sungguh - yang lebih daripada boleh dikatakan untuk mod Zombies. Namun, untuk semua keganasannya Zombi telah datang jauh sejak diturunkan ke bawah Left4Dari lama, melenyapkan papan yang membosankan-on-windows tidak masuk akal, dan menumpukan perhatian kepada persekitaran yang direka dengan padat dan rumit. Ia masih bukan patch di gerombolan Gears Of War, atau bahkan berbilang Mass Effect 3 untuk perkara itu, tetapi ada banyak keseronokan yang dapat dijumpai dalam schlock yang mengetahui apa yang masih menjadi lencongan yang ganjil.

Ke arah utama, kemudian. Pelbagai tugas WW2 Call of Duty menandakan perubahan arah sebenar untuk siri ini - yang terbesar, mungkin, sejak Peperangan Pepek Sledgehammer sendiri merevolusikan pergerakan pemain Call of Duty. Di sini, anda tidak akan melihat pasukan infantri dan wanita 1940 melompat berganda atau berlari dinding, jadi persaingan itu menumpukan semula kepada ketepatan garis-pandangan dan gun-on-gun. Dan tentu saja, menembak orang di belakang sambil tersembunyi di bawah meja.

Ia adalah merawat untuk kembali kepada asas-asas. Black Ops 3 dan Infinite Warfare selalu terasa seperti titanfall yang buruk kepada saya, kerana mereka mengecewakan beberapa pergerakan Advanced Warfare yang lebih menarik memihak kepada slaid yang licik dan dinding mudah. Di sini, Call of Duty mendapat beberapa identiti tersendiri, dan ia merupakan peringatan tentang betapa baiknya permainan asas itu.

Seperti biasa, keseronokan sebenar anda dengan berbilang pemain akan berbeza bergantung kepada kemahiran anda. Sangat lucu bagaimana hampir semua penembak berbilang adalah menyenangkan apabila anda merobohkan pembangkang anda, dan keadaan huru-hara yang rosak apabila anda berada di run 2-27 K / D dan anda hanya mendapat quickscoped oleh seseorang piksel tinggi. Namun, walaupun pada Call of Duty yang paling mengecewakan WW2 jelas penembak dalam talian yang sangat tinggi. Mod biasa kini disertai oleh Perang yang sangat baik, yang sangat menarik untuk Battlefield dan Overwatch untuk mencipta sesuatu yang sangat menyenangkan. Pada dasarnya, ia adalah Rush Battlefield, tetapi dengan pasukan yang lebih kecil dan objektif yang jauh berbeza. Ia mendapat manfaat dari keseronokan yang sama untuk menolak matlamat atau memegang bunker bahawa kedua-dua penggemar Overwatch dan Battlefield hanya tahu dengan baik.

Dalam persembahan 4K HDR PS4 Pro, permainan kelihatan hebat.

Ia adalah satu mod yang terbang di muka komuniti Call of Duty kejururawatan K / D, tetapi reka bentuk peta dan objektif adalah cukup baik untuk membuat anda melupakan statistik yang berharga ini hanya cukup lama untuk mengecas pantai Omaha, atau menolak tangki jauh ke sebuah kampung Jerman. Namun, kebanyakan orang mungkin menghabiskan waktunya dalam staple seperti Team Deathmatch, Domination atau bahkan Free For All, tetapi Perang adalah paling pasti di mana ia berada di (mungkin bukan slogan yang harus mereka gunakan di kotak, fikiran).

Sekarang saya tidak boleh pergi tanpa mengalamatkan topik paling hangat, kotak-kotak rampasan itu. Baiklah, waktu pendapat yang kontroversial - Saya akan berbohong jika saya berkata saya tidak menyukainya. Cara daft di mana mereka muncul dari langit, cara semua pemain di ruang sosial seperti Tower menatap mereka ketika mereka membuka, kosmetik bodoh yang keluar - itu nikmat konyol, dan yang paling penting itu tidak mempengaruhi gelung teras multiplayer sama sekali. Sesetengah akan membenci mereka tanpa mengira, dan tentunya sukar untuk menjual permainan keasliannya apabila ketaksuban paten seperti itu ada di tengah-tengah ruang sosial, tetapi bagi saya, mereka bersenang-senang. Sudah tentu, perbatuan anda sendiri berbeza-beza.

Perkataan cepat pada ruang sosial juga. Ia direka dengan kemas, penuh dengan sedikit rahsia dan tidbits seperti mod 1-on-1 Pit, urutan tersembunyi pelbagai menembak, dan bahkan ada koleksi permainan Activision retro, yang semuanya beralih kepada lencongan yang menyeronokkan - jika dan ketika ia berfungsi . Agak tipikal untuk siri ini, Call of Duty WW2 telah melancarkan dengan lebih banyak daripada bahagian masalah gigi, dengan masalah pelayan dan ruang sosial yang memalukan tanpa pemain lain. Beri amaran bahawa, pada hari-hari awal ini, ini adalah permainan yang masih mencari kakinya.

Walaupun mengambil kira perkara tersebut, Call of Duty WW2 agak pakej. Dengan mengembalikan siri itu kepada akarnya, Sledgehammer telah membuat siri ini berasa relevan lagi. Terdapat satu kempen yang menakjubkan yang merupakan pemain tunggal yang paling menyeronokkan sejak Black Ops 2, multiplayer yang pintar retrograde dengan beberapa tambahan yang menyeronokkan, dan permainan yang kelihatan seperti ia akan mendapat setiap kejayaan komersial yang tidak dapat dielakkan. Call of Duty WW2 bukan sekadar throwback - ia adalah kemasukan terbaik dalam siri ini untuk beberapa waktu.

Source

Sila tinggalkan balasan anda

Laman web ini menggunakan Akismet untuk mengurangkan spam. Ketahui bagaimana data komen anda diproses.