Disunat - ulasan Kenalan Kedua

Pada mulanya dimatikan oleh protagonis permainan aksi 1990 saham dan voxels kabur, saya mendapat penghargaan kepada Pengasingan lebih lewat dalam hidup. Pada masa pelepasan asalnya, saya mahukan tajuk-tajuk yang akan meletakkan GeForce 256 saya yang baru untuk digunakan dengan baik, yang mana saya dimanjakan untuk pilihan: Penjaga Dungeon baru di atas perarakan memukul PC, yang bersama-sama dengan Sistem Tersembunyi & Berbahaya, Kejutan 2 dan Unreal Tournament, palet membosankan yang keluar dengan mudah.

Tidak sampai tahun-tahun 15 yang penuh kemudian saya memberikan perhatian yang telah lama dilepaskan. Ini adalah pada masa pembebasan v1.1, yang bersahaja - dan masih berbaloi - mengulangi bahawa, dalam memudahkan pengacauan ulasan pembaca yang menyayangi seluruh GOG dan Steam, mengalihkan saya keingintahuan lama dan perasaan bersalah yang tidak aktif kerana telah menolak permainan asal begitu mudah.

Oleh itu, selepas bertahun-tahun ketidaktahuan (dan segar dari selesai Far Cry 4), saya menolak diri saya untuk jatuh untuk pesona Outcast. Ia mengambil masa yang agak lama. Selama bertahun-tahun Cutter Slade kekal setiap tahap Korben Dallas yang saya duga, tetapi akhirnya dia mengecewakan pemecahannya dan wajah yang menggelegak dari Talan asli, dalam memberikan vokal berlebihan mereka di kebun kedai Parisien kebab , selama-lamanya menaruh perhatian saya kepada nasib mereka. Tidak lama kemudian saya memburu tinggi dan rendah untuk Stones Essence dibuat-buat dan adik-beradik hilang petani petani, merampas sumber-sumber yang banyak untuk peluru dan, perlahan-lahan, menukar pentadbir tanpa niat dan sering pengecut rejim Adelphan yang keras ke dalam sekutu tidak sengaja dalam usaha pemberontak saya untuk menyelamatkan dua dunia.

Dan Kenalan Kedua, walaupun apa yang ditawarkan sedikit dari segi perubahan fundamental, telah membuat saya bahagia melakukannya sekali lagi.

Ia mudah dilupakan semasa merayau kawasan Adelpha, tetapi anda dihantar untuk menyelamatkan Bumi daripada tersedot ke dalam lubang hitam. Atau, sebaliknya, cari saintis yang hilang yang tahu semua tentang mengelakkan perkara-perkara seperti itu

Untuk kepentingan mereka yang tidak banyak berinteraksi kembali pada musim luruh 1999, atau, seperti saya, telah meyakinkan diri mereka ada permainan yang lebih baik untuk mengisi masa mereka, saya mungkin akan menjelaskan apa masalah besar dengan Keturunan adalah, selain daripada keengganan jelas di pihak pasukan pembangunan itu untuk sepenuhnya merangkul percepatan 3D perkakasan.

Keturunan adalah, pendeknya, pengembaraan tindakan orang ketiga yang sangat bercita-cita dan sederhana yang berjaya, yang menawarkan kebebasan untuk meneroka tanah asing dari atas dua burung unta (ruang burung unta), sambil berinteraksi dengan watak-watak yang seolah-olah memasuki perniagaan mereka tanpa mengira sama ada anda membantu mereka atau tidak. Walaupun genre hybrids menjadi sesuatu pada masa itu, tidak ada yang lebih seperti itu, pastinya bukan dalam 3D Fuzz-O-Vision.

Terutamanya yang diilhamkan oleh Stargate, seolah-olah dipandu oleh semangat Edgar Rice Burroughs dan dengan yang hidup subur yang mengundang perbandingan sekejap dengan Ocarina of Time, Outcast juga kebetulan wujud sebelum GTA3 oleh beberapa tahun, yang telah membawa beberapa untuk juara permainan sebagai mewujudkan prinsip-prinsip permainan dunia terbuka. Secara peribadi saya fikir ia duduk dengan lebih selesa di samping usaha prototaip lain seperti Beyond Good & Evil, Kapten Darah, Requiem Kapten dan Petualangan Big Big - di mana pemaju mereka telah menubuhkan dunia yang berbeza dan menarik jauh sebelum meletakkan mereka dengan apa sahaja yang diluluskan untuk interaktiviti pada masa itu. Bahawa semua perkara di atas juga agak pelik, mengasyikkan mengasyikkan, dan, seolah-olah, Perancis, hanya menambah daya tarikan kultus mereka.

Dan ya, sebelum kamu tergesa-gesa ke komen, saya tahu Outcast difahamkan di Belgium.

Filem intro yang lama itu cukup sempit walaupun untuk 1999, tetapi yang baru hanya merasakan murah. Membawa Rolie Polie Olie dari persaraan pasti lebih menghormati.

Walaupun subtitle yang mengelirukan, Kenalan Kedua bukan sekuel yang diabaikan Outcast. Dalam keadilan, Rayuan tidak menegaskan bahawa ia adalah. Apa yang menuntut Kenalan Kedua adalah "pembuatan semula lengkap", yang juga sedikit menipu. Sebenarnya apa yang kita ada adalah pengubahsuaian, dengan kebanyakan kerja yang digunakan untuk luaran grafik permainan. Dalam banyak cara itu adalah perkara yang baik, kerana sementara Outcast mempunyai mekanik yang mungkin kepada beberapa pendatang baru yang merasa tidak usah ketinggalan zaman, ia akan menjadi kerugian besar jika mereka telah digantikan sepenuhnya dengan sesuatu yang moden dan di mana-mana.

Saya berfikir secara khusus tentang sistem pertempuran, yang dalam permainan asal agak kludgy dan tidak sama seperti mana-mana jenis penembak sebelum atau sejak, yang baik kerana Outcast tidak pernah banyak permainan run-dan-gun di pertama Tempatnya, meskipun banyak orang (termasuk saya sendiri) telah mengumpannya dengan Giant: Kabuto Citizen yang sama asing dan menarik.

Anda hanya perlu tenggelam beberapa jam ke dalam mana-mana versi permainan untuk menyedari bahawa pertempuran Outcast mempunyai lebih banyak kesamaan dengan permainan arked berkembar, seorang robot Robotron yang ketiga dengan musuh-musuh yang dapat dengan mudah layang-layang dan senjata api yang dapat menghindar - Untungnya tanpa respon musuh tak terhingga dan cepat. Itu mungkin tidak begitu terinspirasi, tetapi sebenarnya agak menyegarkan untuk mempunyai sasaran untuk memimpin, yang bersama-sama dengan alat letupan permainan dan pad teleport deployable, membuat untuk pertemuan daripada merasa lebih seperti teka-teki daripada senjata api yang realistik. Pergerakan adalah sedikit pacar di Second Contact dan Cutters Slade yang lama tidak berkilauan lama telah digantikan oleh itik moden dan gulung, tetapi tidak ada yang mengambil apa-apa jauh dari semangat pertempuran Outcast yang mengerikan kental.

Penanda semula skor orkestra permainan asal adalah kemenangan mudah, mengekalkan kerana ia menjadi tema utama untuk menyaingi mana-mana variasi di Nerevar Rising Scrolls Elder.

Walaupun sangat sedikit telah berubah dalam keberanian permainan, ia adalah gambaran yang sangat berbeza di permukaan Adelpha, di mana kita dapat menganggarkan secara terestimewa majoriti perbelanjaan pengubahsuaian pemaju telah dibelanjakan. Tidak banyak landskap telah dilakukan, dengan bandar-bandar, kampung-kampung dan semua pelbagai pemotong melalui hampir sama, ke setiap jalan berliku dan sudut-sudut berliku-liku. Bagi veteran kebiasaan setiap rantau adalah lebih baik, hampir seperti mengulangi pengalaman menghiburkan remaja yang belum pernah diubah (sekurang-kurangnya di mata minda), tetapi pendatang baru pasti akan mengetuk blok yang kadang-kadang tidak perlu diletakkan di dunia, seperti keperluan kuno untuk mencari beberapa langkah untuk keluar dari air.

Mungkin Adelpha adalah sedikit kurang dari yang lain di dunia sekarang bahawa ia dipaparkan dalam Unity-O-Vision, tetapi itu hanya boleh menjadi kebiasaan yang lebih baik daripada saya. Dalam mana-mana palet warna baru agak mencolok, dengan hanya tahap kontras dan getaran yang betul masih kelihatan berbeza manakala mudah-mudahan mengimbangi keabadian enjin. Kawasan Adelpha yang lebih lancar adalah lebih tebal dengan fauna daripada yang saya ingat, dan sementara dunia pada keseluruhannya tidak mempunyai perincian alam sekitar dan kesan dinamik yang kami harapkan dari pelepasan baru, pemandangan baru masih terkesan.

Adapun penduduk Adelpha The Talan jauh lebih rendah dari neanderthal berbanding asalnya, dan ketika repertoar animasi mereka terhad, mereka tetap sebagai sekumpulan NPC seperti yang anda dapati di luar Oddworld. Dan walaupun Cutter Slade telah menerima baik pulih besar dari segi pergerakannya, saya gembira untuk melaporkan bahawa dia mengekalkan sedikit gaya gawang marionettenya, yang agak sesuai kerana ia kini kelihatan seperti Thunderbird 1's Scott Tracy selepas diserang dengan isyarat kolam. Ini bukan pendapat popular di kalangan peminat yang kembali, tetapi saya lebih suka melihat baru Slade, yang juga sesuai dengan suara lamanya yang agak baik

Matlamat auto hanya mendapat jalan. Matikan dan kami berjanji akan mendaratkan lebih banyak hits.

Yang rapi membawa saya kepada isu utama saya dengan permainan, suara-suara. Bukannya mereka buruk, kerana audio disalin secara langsung dari permainan asal. Masalahnya adalah bahawa Warisan warisan datang dengan banyak perkataan yang dituturkan yang perlu dimeteraikan dengan semua kod lain ke dua CD, dan itu, berdasarkan apa yang ada di sini, nampaknya tidak wujud di mana-mana negeri yang tidak terkompresi di tempat lain . Sayangnya lagu kesetiaan yang rendah telah dibuat lebih teruk lagi dengan kontras dengan visual HD yang baru dicetak. Untuk 21st Century telinga ia seperti ia telah menarik beberapa pita 4 lama yang membusuk di kandang selama tahun 20. Anda tidak lama lagi belajar bersabar dengannya - tidak ada pilihan selain - tetapi beberapa kesan persekitaran yang tinggi pasti akan membantu menimbulkan masalah. Dalam keadilan, lagu suara adalah sesuatu yang ingin dicatat semula oleh dev, bukan hanya untuk meningkatkan kualiti, tetapi untuk mengemas kini beberapa rujukan budaya yang agak bertarikh skrip. Sekiranya tawaran Kickstarter asal menyeberangi garisan, perkara mungkin berbeza.

Terdapat masalah lain yang lebih kecil, kebanyakannya di sekeliling kekurangan pilihan grafik dan kawalan: Tidak ada cara untuk menolong anda keluar dari tengkorak yang diperkecil ketika anda dikelilingi oleh pemandangan, misalnya, yang agak menjengkelkan biasanya ketika berada di bawah serangan. Begitu juga, memandangkan banyak gobbledygook dalam permainan, subjudul adalah pilihan yang pada mulanya dialu-alukan yang agak melampaui dengan terjemahan inlinenya, sehingga anda dengan cepat akan mematikan ciri itu. Akhirnya skrin inventori adalah asas, terutamanya berkaitan dengan maklumat pencarian dan maklumat. Tidak perlu lebih daripada itu, ia hanya perlu disampaikan dengan lebih baik.

Untuk sebahagian besar Kenalan Kedua adalah remaster yang mulia, penting untuk peminat dan pengenalan yang baik bagi pendatang baru yang ingin mencuba pengembaraan dunia terbuka yang memerlukan sedikit pemikiran dan kesabaran. Ia adalah satu usaha yang ketara untuk meninggalkan banyak permainan asas dan jiwa 90 utuh, sambil menukar grafik asal untuk visual yang, keseluruhan tidak berdarah pinggang, adalah lompatan triple generasi walaupun kemas kini tertutup 2014. Ciri-ciri satu atau dua warisan mungkin telah dibuang tanpa mengambil permainan terlalu jauh dari tempatnya dalam masa, dan beberapa kandungan tambahan yang bermakna akan dialu-alukan, tetapi ia hanya benar-benar soundscape yang tidak disentuh yang menonjol sebagai satu peluang yang tidak dijangka untuk membuat Outcast merasa benar-benar segar dan relevan.

Sudah tentu, saya hampir berharap saya berpegang pada beberapa tahun lagi untuk memainkan apa yang sekarang edisi definitif dari Outcast, tetapi saya menyedari sekarang hanya sekian lama anda boleh bertahan dan tahun-tahun 15 mungkin cukup lama. Yang mengingatkan saya, saya mungkin boleh pergi ke Final Fantasy 7 satu hari ini. Saya dengar ia agak baik.

Source

Sila tinggalkan balasan anda

Laman web ini menggunakan Akismet untuk mengurangkan spam. Ketahui bagaimana data komen anda diproses.